Już po raz 16 Polskie Zrzeszenie Hoteli zorganizowało Ogólnopolski Konkurs „Złoty Klucz” przeznaczony dla skategoryzowanych zgodnie z ustawą o usługach turystycznych z dnia 29 sierpnia 1997 obiektów hotelarskich z całej Polski. W zmaganiach uczestniczyło 61 obiektów.
W okresie sezonu letniego hotelowi goście mogli dokonać oceny poziomu świadczonych usług w obiekcie, w którym byli zakwaterowani. W hotelach oceniano: kulturę, życzliwość i fachowość recepcji; czystość i porządek w pokoju hotelowym; sprawność elementów wyposażenia pokoju, czystość i sprawność wyposażenia łazienki; kulturę, czystość i sprawność obsługi gastronomicznej; jakość i wybór potraw; usługi dodatkowe świadczone w hotelu.
Konkurs jest jedynym w branży tego rodzaju działaniem o tak długiej tradycji organizowanym co 2 lata. Niezmiennie od ponad 30 lat cieszy się olbrzymią popularnością i uznaniem. Dla obiektów hotelarskich stanowi szczególną nobilitację w branży hotelarskiej. Pomaga w ocenie jakości świadczonych usług przez personel hotelowy.
Komisja – Jury XVI Ogólnopolskiego Konkursu „Złoty Klucz” 2004, w skład której wchodzili przedstawiciele Polskiego Zrzeszenia Hoteli, „Orbis” S.A., Przedsiębiorstwa Hotelarsko – Turystycznego w Warszawie i Przedsiębiorstwa Usług Hotelarskich i Turystycznych, na podstawie danych uzyskanych z biura rachunkowego po przeliczeniu głosów i uwzględnieniu dodatkowych wskaźników przyznała:
 |  |
I miejsce - Złoty Klucz dla hotelu „Warszawianka” w Jachrance
II miejsce - Srebrny Klucz dla hotelu „Uroczysko” w Cedzynie
III miejsce - Brązowy Klucz dla hotelu „Europa” w Lublinie
Wyłoniono również trzy obiekty, które otrzymały równorzędne wyróżnienia.
Hotel „Magda” w Licheniu Starym
Hotel „Mercure Panorama” we Wrocławiu
Hotel „Energetyk” Ustka - Rowy
Laureaci „Złotych Kluczy” oprócz insygniów, otrzymali za działania promocyjne nagrody finansowe ufundowane przez Ministerstwo Gospodarki i Pracy - łącznie 36.000 złotych. Nagrodzeni i wyróżnieni skorzystają z dodatkowej promocji w miesięczniku „Hotelarz” oraz w wydawnictwach multimedialnych PZH.
Lista laureatów Konkursu „Złoty Klucz” 2004 zostanie przekazana w celach promocyjnych środkom masowego przekazu oraz Zagranicznym Ośrodkom Polskiej Organizacji Turystycznej.
Dodatkowe nagrody dla laureatów konkursu oraz wyróżnionych ufundowała Firma HS Partner Pro Test z Warszawy w postaci nowoczesnego rozwiązania informatycznego wspomagającego zarządzanie przedsiębiorstwem hotelowym – Programów Hotelowych Pro HOTT o łącznej wartości 16.000 zł. Konkurs promując dobrą jakość usług staje się jednym z elementów rozwoju turystyki.
Laureaci Ogólnopolskiego Konkursu „Złoty Klucz”
1996 r.
I - miejsce Hotel Budimex - Rzeszów
II - miejsce Hotel Celmar - Dobrzyca
III - miejsce Zajazd Tarcza - Piła
wyróżnienia:
Hotel Gromada - Świętokrzyski – Cedzyna
Hotel Orbis – Unia – Lublin
Hotel Gromada Polonez – Łomża
|
1998 r.
I - miejsce Hotel Gromada – Cedzyna
II - miejsce Hotel Cieszymir - Wyrzysk
III - miejsce Hotel Budimex – Rzeszów
wyróżnienia:
Hotel Galindia–Mazurski Eden – Iznota, Ukta
Hotel Polonez - Łomża
Hotel Klimczok – Szczyrk |
2000 r.
I - miejsce Hotel Partia – Częstochowa
II - miejsce Hotel HP Park Plaza – Wrocław
III - miejsce Hotel Uroczysko – Cedzyna
wyróżnienia:
Hotel Gromada – Cedzyna
Hotel Cieszymir – Ruda
Hotel Prezydencki – Rzeszów |
2002 r.
4 równorzędne I miejsca
Hotel Mercure Patria - Częstochowa
Hotel Magda – Licheń Stary
Hotel Uroczysko - Cedzyna
Hotel Cieszymir – Ruda
wyróżnienia:
Hotel Europa – Lublin
Hotel Piast Roman – Świdnica |
|