Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
24.04.2025
czwartek
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Grill Kamado
expondo
Artykuły spożywcze
Pizzola
Cukiernia M&K
Debic
Barry Callebaut
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Konkursy i pokazy
VII Ogólnopolski Konkurs Wiedzy o Hotelarstwieim. Leonarda Wellmanna - rozstrzygnięty


W dniach 18-20 kwietnia 2005 r. w Hotelu Novotel Gdańsk Marina w Gdańsku
odbyły się zmagania
PÓŁFINAŁOWE i FINAŁOWE
VII Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy o Hotelarstwie
im. Leonarda Wellmanna


Już od grudnia 2004 roku trwał VII Ogólnopolski Konkurs Wiedzy o Hotelarstwie im. Leonarda Wellmanna zorganizowany przez Polskie Zrzeszenie Hoteli, nad którym wzorem lat ubiegłych patronat objęło Ministerstwo Gospodarki i Pracy oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu. Konkurs cieszy się coraz większą popularnością. W tegorocznej edycji wzięło udział ponad 3 500 uczniów z 71 szkół kształcących w zawodzie technik hotelarstwa. Konkurs składa się z 3 etapów.

Pierwszy etap – eliminacje zostały zorganizowane przez szkoły we własnym zakresie. Szkoły wyłaniały najlepszych uczniów przeprowadzając testy, prezentacje, sprawdzając umiejętności fachowej obsługi gościa zarówno w części noclegowej jak i gastronomicznej hotelu oraz umiejętność rozmowy w wybranym języku obcym. Na podstawie tak dokładnie przeprowadzonych eliminacji każda szkoła wyłoniła dwóch uczniów, którzy reprezentowali szkołę w zmaganiach półfinałowych.

Drugi i trzeci etap każdego roku organizuje Polskie Zrzeszenie Hoteli w wybranym atrakcyjnym turystycznie regionie kraju. W bieżącym roku Konkurs odbył się w trzygwiazdkowym Hotelu Novotel Marina mieszczącym się w uroczym Gdańsku w dniach 18- 20 kwietnia.

II etap Konkursu odbył się 18 kwietnia br. i składał się z 2 części. Pierwszą część stanowił test zawierający 60 pytań, podczas którego najlepsi uczniowie klas hotelarskich mieli możliwość wykazania się zdobytymi wiadomościami z zakresu szeroko pojętego hotelarstwa, turystyki, obsługi konsumenta, gastronomii. Następnie młodzież w obecności opiekunów oraz koleżanek i kolegów prezentowała własną osobę, szkołę, region. Wszystkim zmaganiom przyglądało się Jury składające się z przedstawicieli władz Polskiego Zrzeszenia Hoteli, Ministerstwa Gospodarki i Pracy, kadry zarządzającej obiektami hotelarskimi z całego kraju oraz przedstawicieli szkolnictwa zawodowego.

Do II etapu zgłosiło się 140 uczniów. Na podstawie zdobytej punktacji z przeprowadzonych dwóch konkurencji Jury wyłoniło najlepszych uczniów – młodych hotelarzy, którzy następnego dnia tj. 19 kwietnia przystąpili do finałowych (III etap) kolejnych zmagań o tytuł Mistrza Wiedzy Hotelarskiej. Dla 16 najlepszych uczniów Jury wraz z ekspertami przygotowało specjalne zadania z zakresu pracy w recepcji i obsługi konsumenta.

W specjalnie przygotowanej sali w godz. 9.00 – 12.30 odbyło się zadanie pod nazwą „Recepcja i jej tajniki”, podczas którego finaliści musieli wykazać się znajomością zasad obsługi gości w hotelowej recepcji, w jednym z pięciu języków obcych: angielskim, niemieckim, francuskim, rosyjskim lub włoskim.

W roli „Gości” i jednocześnie ekspertów występowali:

  • Zbigniew Pasieka z Hotelu „Tumski”*** we Wrocławiu,
  • Roman Runowiecki z hotelu „Le Regina”***** w Warszawie,
  • Ewa Rzeszotarska z Gdańska
  • Krzysztof Wichrowski z Lublina.

Drugie finałowe zadanie pod nazwą „Stół ładnie nakryty” odbyło się w godzinach popołudniowych. Zadanie polegało na wykazaniu się znajomością zasad savoir-vivre’u przy nakrywaniu stołu dla hotelowych gości pod wylosowane menu. Już po raz drugi pojawiło się sprawdzenie umiejętności uczestników z zasad prezentacji i serwowania win. Ekspertami w tej dziedzinie byli:

  • Krzysztof Dubrow z Hotelu „Mercure Mrongovia”**** w Mrągowie,
  • Jacek Florczuk z Hotelu „Jan III Sobieski”**** w Warszawie
  • Tomasz Józefik z Piwnicy Wybornych Win w Warszawie.

Po wszystkich tych zmaganiach nastąpiła chwila na którą wszyscy czekali, uroczyste ogłoszenie wyników i wręczenie nagród laureatom Konkursu.

Rada Programowa na podstawie przeprowadzonych konkurencji wyłoniła zwycięzcę. Tytuł Mistrza Wiedzy Hotelarskiej zdobyła Ewa Neupauer z Zespołu Szkół Turystyczno – Hotelarskich z Zakopanego. Jury wyłoniło również dwóch wicemistrzów – Kamilę Lichotę z Zespołu Szkół Ekonomicznych w Legnicy oraz Agnieszkę Łaszcz z Zespołu Szkół nr 2 w Mrągowie.

Laureatka otrzymała 3-letnie stypendium na dziennych studiach zawodowych w Wyższej Szkole Ekonomicznej na kierunku turystyka i rekreacja, natomiast zdobywca drugiego miejsca – 3-letnie dzienne stypendium w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy. Miejsce trzecie – tygodniowy wyjazd na narty do Austrii ufundowała firma Nestle.

Warto podkreślić, że Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych z Katowic ufundowała roczne stypendium dla najlepszego laureata z regionu. Nagrodę tą otrzymał Michał Ząbkowski z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 z Jaworzna, który zajął XII miejsce. Wszyscy finaliści otrzymali nagrody ufundowane przez hotele.

Zmaganiom finalistów przyglądali się nauczyciele, którzy w drodze głosowania wybrali Hotelarza Publiczności – Michała Blok, dla którego nagrodę w postaci laptopa ufundowała Polska Agencja Rozwoju Turystyki z Warszawy. Warto podkreślić, że Polskie Zrzeszenie Hoteli zadbało, żeby nikt nie odszedł z pustymi dłońmi.

Rada Programowa nagrodziła również nauczycieli przygotowujących uczniów do Konkursu oraz Zespół Szkół Turystyczno – Hotelarskich z Zakopanego, czyli szkołę której uczeń zajął I miejsce.

Oprócz zmagań konkursowych wszyscy uczestnicy mieli możliwość zapoznania się ze standardami technicznymi i rozwiązaniami organizacyjnymi gdańskich i sopockich obiektów hotelarskich: Holiday Inn, Mercure Hevelius, zabytkowy Hotel Grand w Sopocie oraz Hotel Haffner, a także atrakcjami turystycznymi Trójmiasta, które przybliżyli nasi „specjalni przewodnicy” – uczniowie Zespołu Szkół Zawodowych nr 3 z Gdańska. Dydaktyczne walory tego wyjazdu opierały się więc na empirycznym poznaniu różnych systemów zarządzania o różnych formach własności oraz atrakcji turystycznych miasta

Szczególne podziękowania należą się panu Jorgowi Wiczyńskiemu – nauczycielowi przedmiotów zawodowych oraz uczniom Zespołu Szkół Zawodowych nr 3 w Gdańsku, którzy przez wszystkie dni trwania Konkursu sprawnie pomagali w obsłudze uczestników i zaproszonych gości, wykazując się dużym profesjonalizmem w realizacji powierzonych zadań.

Serdeczne podziękowania składamy również panu Stanisławowi Wilgockiemu, dyrektorowi Hotelu Novotel Marina w Gdańsku, który gościł ponad 250 uczestników tegorocznej edycji Konkursu oraz wszystkim sponsorom.

Konkurs, jako forma współdziałania PZH i resortów ze środowiskiem szkolnictwa zawodowego przyczynia się do większej integracji praktyków hotelarstwa z uczniami szkół hotelarskich oraz pomaga w przygotowaniu ich do roli pełnowartościowych pracowników hoteli, sprawdza zdobyte w szkole umiejętności.

Jako organizacja reprezentująca interesy środowiska hotelarskiego zabiegamy o wysoki poziom zarówno nauczania zawodu, jak również jego wykonywania. Konkurs odbył się przy dofinansowaniu Ministerstwa Gospodarki i Pracy.

Wszystkim nagrodzonym gratulujemy.

 


 Wersja do druku         Poleć znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Robvita Robot - Coupe Rational LabelFresh Cukiernia M&K Debic Barry Callebaut iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Gastromix Heinz Polska Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000