Łączymy Smaki - najnowsze trendy w gastronomii światowej
W dniach 26 – 27 listopada 2008 w hotelu Demel w Krakowie dobiegła końca druga edycja szkoleń z cyklu „Łączymy Smaki - najnowsze trendy w gastronomii światowej”. Szkolenia zorganizowała firma PANESCO Polska.
Prowadzący szkolenia Grzegorz Parczewski przybliżył zaproszonym szefom kuchni i menadżerom obiektów gastronomicznych wiedzę o rozmaitych koncepcjach światowej gastronomii. Taka wiedza daje szefom kuchni i menadżerom lokali gastronomicznych widoczną przewagę przed konkurencją. Obecnie w gastronomii nie tylko doznania smakowe są zachętą dla klienta – coraz częściej istotne są wyrafinowane formy i sposoby podania posiłku.
Andrzej Kwiatkowski z Centrum Wina przekazywał uczestnikom szkolenia sposób doboru wina do określonej potrawy, oraz sposób przygotowywania dania tak, aby komponowało się ze smakiem wina wybranego przez klienta. Podczas prezentacji, goście mieli możliwość poznać jak zmienia się smak wina w zależności od połączenia z poszczególnymi potrawami. Warto pamiętać, że w XXI wieku do lamusa przechodzi teoria doboru określonego wina do określonego gatunku potraw. Delektujmy się przyjemnością płynącą z łączenia smaków.
Poza winem uczestnicy szkolenia mieli możliwość poznać korzyści wynikające z serwowania w lokalach gastronomicznych świeżych, nie konserwowanych soków owocowych. Pan Dariusz Walędziak z firmy Meridon prezentował gościom napoje (soki) które w imponująco smaczny sposób komponowały się z porannymi croissantami lub po prostu orzeźwiały aromatem świeżo wyciśniętych soków i delikatnym miąższem.
Podczas degustacji potraw uczestnicy szkolenia mogli poznać smaki produktów oferowanych przez firmę Janex, która zaprezentowała szeroki asortyment wyrobów mięsnych i wędliniarskich. Jak podkreślił Dyrektor ds. Sprzedaży Pan Hubert Wiesiak, dystrybucja wyrobów mięsnych i wędliniarskich przy współpracy z odbiorcami o różnorodnym profilu wymaga elastyczności i zrozumienia indywidualnych potrzeb klienta.
Dania prezentowane gościom bogate były w zdrowe i jakże modnie podane warzywa dostarczone przez firmę Oerlemans Foods. W swej prezentacji pan Jan Sokół przybliżył zgromadzonym szeroką gamę nowoczesnego i innowacyjnego asortymentu, który obejmuje ponad 100 różnych produktów oraz ich wariantów.
Maciej Kołodziej z firmy Stalgast przedstawił korzyści wynikające z wykorzystania nowoczesnego sprzętu w branży gastronomicznej. W prezentowanym piecu odpieczono idealne do porannej kawy delikatne croissanty Panesco. W porze obiadowej uczestnicy szkolenia mieli przyjemność delektować się smakiem i aromatem cielęciny wyjętej prosto z pieca.
Mówiąc o zdrowym odżywianiu nie sposób pominąć owoców morza. Tu z pomocą zainteresowanym przedstawicielom placówek gastronomicznych przyszła firma WILBO. Goście delektowali się smakiem coraz bardziej popularnego okonia morskiego, krewetkami oraz najsmaczniejszą z gatunku dorad – doradą królewską.
Mariusz Fladerer z Tchibo Coffee Service zaprezentował prawidłowy proces parzenia kawy, który pozwala wydobyć z niej najlepsze cechy oraz właściwy smak i aromat. Nikogo z przybyłych gości nie trzeba było przekonywać do tego, jak ważna w restauracji jest dobra kawa – świadczy ona o prestiżu lokalu.
Szymon Rogoziński z firmy ChemaN przedstawił najnowsze trendy w kulinarnej garderobie. Ekspozycja cieszyła się zainteresowaniem odbiorców, którzy przywiązują wagę do modnego i eleganckiego wizerunku, który jest nieodłączną częścią wykonywanych przez nich zawodów.
Wyjątkowym zainteresowaniem uczestników szkolenia cieszył się pokaz kuchni molekularnej w wykonaniu Grzegorza Parczewskiego. Elementy kuchni molekularnej w karcie to dobry pomysł na miłe zaskoczenie klienta, który z pewnością zapamięta kawior z soku marchwiowego, lub przystawkę serwowaną prosto z ciekłego azotu. Popularyzacja idei kuchni molekularnej w naszym kraju zajmie jeszcze sporo czasu, z racji przywiązania do tradycji i konwencjonalnych rozwiązań.
W trakcie szkolenia prowadzonego przez Grzegorza Parczewskiego można było zobaczyć i zasmakować produktów Panesco w innowacyjnej formie. Pyszne kanapki przygotowane z dwóch kolorów tostu Tramezzino cieszyły nie tylko podniebienia ale i oczy. Do wyobraźni przedsiębiorczych przemawia również efektywność ekonomiczna wykorzystania produktów Panesco. W szybkim czasie i niskim nakładem kosztów można zapewnić niespotykane wrażenia smakowe i estetyczne nawet najbardziej wymagającym klientom czekającym na swe danie. Oto miłym zaskoczeniem dla gości był Tunnbrod – pozornie tortilla o anyżowym posmaku, która w sprawnych rękach pana Grzegorza przyjęła wyrafinowaną postać przypominającą sushi.
Na koniec szkolenia zostały wręczone okolicznościowe certyfikaty uczestnictwa oraz drobne upominki od współorganizatorów.
PANESCO Polska oraz współorganizatorzy (Centrum Wina, ChemaN, Janex, Meridon, Oerlemans, Stalgast, Tchibo Coffee Service, Wilbo) pragną serdecznie podziękować placówkom, które gościły II edycję szkoleń kulinarnych „Łączymy smaki - najnowsze trendy w gastronomii światowej”:
Jelenia Góra - hotel Mercure Orbis
Kraków – hotel Demel
Wisła Czarne – hotel Biała Wisełka
Zakopane - Pensjonat Biały Potok
Zieleniec – Vital&SPA Resort Szarotka
Wzbogaceni o zdobyte doświadczenie z dotychczas przeprowadzonych szkoleń wierzymy, iż w noworocznej edycji cyklu „Łączymy Smaki”, dotrzemy do jeszcze większego grona odbiorców. Przekażemy szeroką wiedzę o najnowszych trendach w gastronomi i co najważniejsze podzielimy się naszą pasją którą jest „łączenie smaków”.
Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl Zapoznaj się z regulaminem.