Wygraj w ogólnopolskim konkursie
„Hotel bez barier”! Wypełnij ankietę i zgłoś swój hotel do nagrody. |
Akcja prowadzona w ramach obchodów Europejskiego Roku Osób Niepełnosprawnych 2003 w Polsce pod honorowym patronatem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
wersja do druku
ANKIETA
DANE ADRESOWE- Nazwa hotelu
- Adres hotelu (ulica i nr, kod, miejscowość)
- Numer telefonu
- Numer faxu
- Adres internetowy
- Imię i nazwisko osoby, z którą należy się kontaktować w sprawie konkursu:
- Kiedy (proszę podać daty) powstawały poszczególne przystosowania dla osób niepełnosprawnych (o.n.)?
- Kto sfinansował przeprowadzenie poszczególnych przystosowań?
- Ile o.n. korzysta w ciągu roku z usług hotelarskich?
- liczba o.n. poruszających się na wózku inwalidzkim . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
- liczba osób z innymi niepełnosprawnościami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
WIADOMOŚCI OGÓLNE
- Czy hotel zapewnia przystosowany dla o.n. środek lokomocji na trasie: dworzec PKP, PKS – hotel?
- Jeżeli tak, to proszę podać typ pojazdu.
- Kategoria hotelu (data skategoryzowania), charakter obiektu.
- Ile jest jednostek mieszkalnych (j.m.) – ogółem?
- Ile jest j.m. dla o.n. i ilu osobowe są to jednostki?
OTOCZENIE HOTELU
- W jakiej odległości od hotelu można zaparkować samochód?
- Proszę podać liczbę miejsc parkingowych przystosowanych dla środków lokomocji o.n.?
OPIS HOTELU- Czy jest zapewniona dostępność do hotelu? (parter bez schodów)
- Czy jest podjazd dla osób na wózkach inwalidzkich?
- Czy przy podjeździe są zamontowane barierki lub uchwyty?
- Szerokość drzwi wejściowych do budynku, sposób ich otwierania (ręcznie, mechanicznie, automatycznie)?
- Na której kondygnacji są przystosowane j.m. dla o.n.
- Jeżeli jest dźwig, proszę podać wymiary kabiny dźwigowej:
- szerokość w cm . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
- głębokość w cm . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
- czy przyciski do obsługi dźwigu znajdują się nie wyżej niż 120 cm
- czy drzwi dźwigu otwierają się automatycznie
WNĘTRZE HOTELU- Szerokość korytarzy w cm w części pobytowej?
- Czy drzwi wejściowe do j.m. przystosowanych dla o.n. mają wyraźne oznakowanie i oświetlenie?
JEDNOSTKA MIESZKALNA DLA OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ
- Jaką szerokość mają drzwi wejściowe do j.m.?
- Jaki typ zamka i jakie ewentualne dodatkowe udogodnienia posiadają drzwi wejściowe j.m.?
- Czy w j.m. jest instalacja sygnalizacji alarmowej?
- Jaka jest powierzchnia mieszkaniowa j.m?
- Czy istnieje pełny dostęp dla o.n. do poszczególnych elementów wyposażenia j.m.?
- W jaki sposób otwierają się drzwi szafy? (są rozsuwane, otwierają się na zewnątrz)
- Jaka jest wysokość wieszaków w j.m.?
- Jaka jest wysokość osprzętu służącego do otwierania okien?
- Inne udogodnienia - jakie?
PRZYSTOSOWANIE WĘZŁA HIGIENICZNO-SANITARNEGO DO POTRZEB OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH- Jaka jest szerokość drzwi do węzła higieniczno-sanitarnego?
- czy jest próg?
- wysokość progu w mm
- czy zamek drzwiowy umożliwia awaryjne otwarcie?
- inne udogodnienia - jakie?
- Na jakiej wysokości jest umywalka?
- wysokość zawieszenia lustra
- czy lustro jest odchylane
- czy istnieje pod umywalką wolna przestrzeń, umożliwiająca swobodny podjazd wózkiem inwalidzkim
- Na jakiej wysokości jest miska ustępowa?
- czy są poręcze?
- typ poręczy, uchwytów (stałe, odchylane)
- czy istnieje bidet?
- Czy jest wanna?
- jakie uchwyty zostały zastosowane?
- czy wanna jest niska (wys. progu przy wejściu do wanny)?
- Czy jest prysznic?
- rodzaj zastosowanych baterii wannowych i umywalkowych?
- Czy jest brodzik?
- jaką wysokość ma próg w brodziku?
- Czy pod prysznicem jest krzesełko/siedzisko?
- Czy w węźle higieniczno-sanitarnym jest instalacja sygnalizacyjna lub telefon?
- Jakie przewiduje się elementy wyposażenia do doraźnego przystosowania węzła higieniczno-sanitarnego do potrzeb o.n.?
RESTAURACJA
- Czy restauracja jest dostępna z poziomu recepcji?
- Czy można dostać się do niej windą?
- Czy prowadzi do niej podjazd?
- Szerokość drzwi wejściowych:
- Czy kelnerzy zostali specjalnie przygotowani do obsługi o.n.?
- Czy są zestawy meblowe przystosowane do potrzeb o.n. (stoły, siedziska)
- Czy w sąsiedztwie zespołu gastronomicznego wielofunkcyjnego czynny jest sanitariat ogólnodostępny z wydzieloną kabiną przystosowaną do o.n.
REKREACJA- Czy teren rekreacyjny jest dostępny dla o.n.?
- Jakie elementy wyposażenia związanego z rekreacją i zabawą i ew. urządzenia terenowego są przystosowane dla o.n. ( bilard, mini golf itp.)?
- Czy jest basen kąpielowy:
- kryty
- otwarty
- czy jest przystosowany do potrzeb o.n.?
- Czy jest sala gimnastyczna/rehabilitacyjna?
- Czy jest dostępna dla o.n.?
- Czy istnieje możliwość korzystania z zabiegów rehabilitacyjnych przez o.n.?
- Czy hotel posiada wydzielony zespół odnowy biologicznej, ,,klinikę zdrowia” itp. ze stałą, lub okresową opieką medyczno-pielęgniarską?
- Czy jest on przystosowany dla o.n., jaki jest zakres jego przystosowania?
- Czy istnieje informacja (przez zastosowanie odpowiednich piktogramów – The International Symbol of Access)
o przystosowaniu hotelu dla o.n. (wewnątrz i na zewnątrz)?
INNE
- Jakie są inne udogodnienia dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim?
- Jakie są udogodnienia dla osób niedosłyszących i głuchych?
- Jakie są udogodnienia dla osób niedowidzących i niewidomych?
- Inne udogodnienia dla osób niepełnosprawnych
- Czy członkowie personelu obsługowego zostali specjalnie przygotowani do obsługi o.n.
* niepotrzebne skreślić
Imię i nazwisko osoby zgłaszającej:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb konkursu zgodnie z ustawą o chronie danych osobowych z dnia 29.08.1997. Dz. U. Nr 133 poz.883.
Podpis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Aby zgłosić swój udział w konkursie należy dostarczyć wypełnioną ankietę do biura organizatora konkursu w terminie do 30 września 2003 roku. Mile widziane są zdjęcia dokumentujące udogodnienia dla o.n. w hotelu.
Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji
ul. Dzielna 1, 00-162 Warszawa |
|