Młodzi adepci sztuki kulinarnej mieli okazję wysłuchać prelekcji Agaty Wojdy – szefowej kuchni hotelu Belotto,
Kobiety Szef Żółtego Przewodnika Gault&Millau Polska 2015. Opowiedziała ona m.in. o kulisach pracy w gastronomii, cechach charakteryzujących dobrego szefa kuchni, możliwych wyzwaniach i przeszkodach na ścieżce kariery. Natomiast Matias Glusman, sommelier wodny i ekspert Coca-Cola, zdradził tajniki swojej pracy, wyjaśnił, jak dobierać wodę do potraw i wina oraz zaprosił do degustacji wody Kropla Delice.
Na najbardziej aktywnych uczestników czekały upominki, m.in. odzież kuchenna przygotowana przez partnera programu – firmę ChemaN. Po wszystkich zajęciach uczniowie wzięli udział w teście wiedzy. Na dwóch uczestników, którzy zdobędą najwyższy wynik, czeka specjalna nagroda – staż w restauracji Focaccia w Warszawie.
Partnerami programu Szef dla Młodych Talentów są: ChemaN – producent profesjonalnej odzieży dla gastronomii oraz Kropla Delice – średniomineralizowana naturalna woda mineralna z oferty Coca‑Cola HBC Polska w segmencie wód premium, przeznaczona dla segmentu HoReCa. Partnerem Miksera Kulinarnego było Barry Callebaut Polska, producent wysokiej jakości produktów z kakao i czekolady, m.in. marki Callebaut.
Szef dla Młodych Talentów to program odpowiedzialności społecznej, prowadzony przez MAKRO Polska. Celem programu jest integrowanie szkół gastronomicznych z sektorem HoReCa oraz tworzenie młodym kucharzom możliwości nauki od najlepszych szefów kuchni poprzez Miksery Kulinarne, staże oraz materiały edukacyjne (w tym książkę
Mix Wiedzy Kulinarnej). Z myślą o uczniach szkół gastronomicznych MAKRO Polska prowadzi także konkurs Wyzwanie MAKRO Chefa.