Za nami emocjonujący finał kolejnej edycji konkursu organizowanego przez Transgourmet Foodservice i Selgros Cash & Carry. Zatriumfowała Weronika Gurynow z Zespołu Szkół Gastronomicznych im. prof. E. Pijanowskiego w Warszawie. Dziewięciu zawodników wyłonionych w eliminacjach rywalizowało przygotowując danie głównie na bazie pstrąga tęczowego.
Młodzi adepci sztuki kulinarnej mogli sprawdzić swoje umiejętności oraz powalczyć o wartościowe nagrody dla siebie oraz swoich szkół w polskiej edycji konkursu Les Chefs en Or. Dwuetapowe zmagania zakończyły się wielkim finałem, 16 listopada w Instytucie Kulinarnym Transgourmet, który jest idealnym miejscem do organizacji szkoleń, eventów i tego typu konkursów. W finale zadaniem uczestników było zaserwowania dania głównego na bazie pstrąga tęczowego. Wszystkie składniki potrzebne do przygotowania dań pochodziły z bogatego asortymentu hali Selgros Cash & Carry. Podczas ich wybierania młodym adeptom sztuki kulinarnej pomagali eksperci Instytutu Kulinarnego Transgourmet.
Półtorej godziny – dokładnie tyle czasu przeznaczone było na gotowanie. Potrawy pod względem smaku, struktury i spójności oceniali Jan Kuroń – autorytet kulinarny, absolwent legendarnej szkoły Le Cordon Bleu, Jarosław Uściński - prezes Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni, Krzysztof Wodziński - manager Instytutu Kulinarnego Transgourmet oraz Bartosz Peter – ekspert Instytutu Kulinarnego Transgourmet. Ocenie podlegały również m.in. czystość na stanowisku pracy, technika, a także kreatywne podejście do produktu.
-
Les Chefs en Or to przykład profesjonalnego działania marek Transgourmet Foodservice i Selgros Cash & Carry, które realnie wspierają młodych adeptów sztuki kulinarnej. Dla nich to często pierwszy kontakt z konkursami kulinarnymi, a nic tak nie rozwija umiejętności jak rywalizacja. W tym roku poziom jest równie wysoki jak w ubiegłej edycji. - podsumowuje Jan Kuroń.
Zwycięstwo Weronice Gurynow przyniósł pstrąg z patelni z sosem beurre blanc, rillettes z pstrąga na toście z odświeżającą sałatką z kapusty oraz mini hasselbackiem z masłem smakowym i karmelizowaną szalotką z puree z pietruszki. Oprócz 3000 zł oraz miesięcznego stażu w Instytucie Kulinarnym Transgourmet wywalczyła dla swojej szkoły 5000 zł na zakupy w Selgros Cash & Carry, a także wizytę ekspertów z Instytutu, która zapewni solidną dawkę wiedzy i zainspiruje uczniów do rozwoju swoich kulinarnych umiejętności.
-
To totalnie niesamowite uczucie. Cieszę się, że moja praca została doceniona. Najtrudniejszym momentem był dla mnie serwis, zabrakło czasu, ale finalnie smak się obronił. Mam apetyt na więcej! – mówi zwyciężczyni tegorocznej edycji.
Wszyscy uczestnicy zgodnie potwierdzili, że udział w konkursie to dla nich cenne doświadczenie. Szczególnie podkreślali jak ważny był dla nich feedback otrzymany od sędziów, a także porady, które otrzymali od nich w trakcie zmagań. Praca w gastronomii to ciągły rozwój, korzystanie z doświadczenia innych, dlatego wspieranie młodych adeptów sztuki kulinarnej u progu ich kariery jest bardzo istotne.
-
Kolejna edycja naszego konkursu to dowód wsparcia i rozwoju branży HoReCa, a także powód do dumy. Poziom zmagań z roku na rok jest coraz wyższy i cieszymy się, że możemy rozwijać talenty kulinarne młodych ludzi. Dla Transgourmet Foodservice i Selgros Cash & Carry wsparcie dla szkół gastronomicznych jest bardzo ważne. – mówi Cezary Furmanowicz, dyrektor marketingu Transgourmet Polska, operatora marek Transgourmet Foodservice i Selgros Cash & Carry.
Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.